Podobenství o deseti družičkách (Mt 25,1-13)
Tématem dnešní neděle je Ježíšovo podobenství „O deseti družičkách“.
Možná nějaký "uvozující text" celé sekce o tom jak se texty syndikují z ČZ?
Tématem dnešní neděle je Ježíšovo podobenství „O deseti družičkách“.
Východiskem tohoto zamyšlení je úvodní text knihy Slova a činy (vydal Blahoslav, Praha 1984) od prof. Zdeňka Sázavy, jemuž autor článku chce tímto vzdát hold; přidat tichou vzpomínku na svého profesora z „devadesátek“, a připomenout, že jeho myšlenky jsou nadčasové – stále živé.
Milujte! Jste milováni, a proto o lásce zpívejte!
Evangelium nám ukazuje Ježíše potýkajícího se s pokrytectvím svých protivníků.
„S královstvím Božím je to tak…,“ promluvil Ježíš ve svém dalším podobenství, tentokrát o hostině, kam „jsou pozváni mnozí, ale málokdo bude vybrán.“
Při modlitbě Otčenáš, kterou společně neděli co neděli vyslovujeme v našich sborech, prosíme: odpusť nám naše viny.
Rozhovor s duchovním Tomášem Novákem o jeho umělecké tvorbě i výstavě na Vyšehradě.
Pán vinice je (samozřejmě) Bůh.
Otec, Bůh, jde za svými syny a žádá je o práci na vinici.
Text Podobenství o dělnících na vinici z Matoušova evangelia je velmi známý. Uvádí nás do Ježíšova podobenství o Božím království.
Kníže Václav náleží k prvním českým mučedníkům a světcům na počátku českého křesťanství a našeho státu.
Petrem položená otázka „kolikrát odpustit?“ může být odrazem dobových rabínských diskusí o odpouštění. „Kolikrát – snad až sedmkrát?“
Mám sen. V mém snu je náš kostel narvaný k prasknutí, hlava na hlavě... Přímo zde se odehrává shromáždění homosexuálů, leseb, transgender lidí. Potkávám na něm svoje děti, ale ve snu vidím i vaše děti a děti vašich dětí...
V naší společnosti jsou skupiny, které plní roli obětního beránka, na něhož se svádí všechny problémy. Ve středověku to byli Židé, dnes jsou to Romové, muslimové, v církevním prostředí také lidé z LGBT komunity, říká v rozhovoru Mikuláš Vymětal.
Kdo z lidí něco takového oslaví? Ale u kostela je to jiné. To se teprve vstupuje v jakousi vážnost.
Lidská nedokonalost a špatné vlastnosti se projevovaly i ve společenství bratří a sester v prvotní církvi. Nejsme o nic horší a o nic lepší než tehdejší věřící.